wtorek, 9 października 2012

Skóra niemowlęcia - moje TOPkosmetyki

Skóra niemowlęcia jest cienka i niedojrzała – szybko traci wodę. Łatwo ulega podrażnieniu, wysuszeniu i zakażeniom. W dużo większym stopniu niż skóra dorosłego człowieka narażona jest na wpływ niekorzystnego działania czynników zewnętrznych, dlatego wymaga szczególnej opieki i pielęgnacji.
To tyle tytułem wstępu. 
Kosmetyków dla dzieci na rynku jest mnóstwo i naprawde ciężko jest wybrać cos dla swojego dzieciaczka, szczególnie kiedy każde dziecko jest inne i inaczej może reagować na kosmetyk.

KĄPIEL:
Emulsja do kąpieli Emolium



Dzięki bogatej i bezwodnej formule długotrwale odbudowuje płaszcz hydrolipidowy oraz pozostawia skórę odpowiednio natłuszczoną i odżywioną. Regeneruje skórę i eliminuje uczucie wysuszenia i swędzenia. Tworzy na powierzchni skóry aktywną lipidową okluzję, która działa dwukierunkowo: dostarcza w głąb skóry substancje długotrwale wiążące wodę w skórze oraz chroni ją przed utratą wody i działaniem czynników zewnętrznych. Hypoalergiczna formuła Emulsji do kąpieli powstała we współpracy z dermatologami.

Polecany do kąpieli dermatologicznych dla dzieci i dorosłych ze skórą bardzo suchą oraz w chorobach przebiegających z suchością skóry: atopowym zapaleniu skóry, rybiej łusce, łuszczycy, wyprysku i liszaju płaskim. Jest rekomendowana do stosowania u dzieci od 1. miesiąca życia.

Skład: olej parafinowy, olej avocado, masło shea, olej macadamia, trójglicerydy kwasu kaprylowego i kaprynowego 

CENA: 400ml około 50 PLN, ja kupiłam raz w promocji za ok 38 PLN, a potem zrobiłam zaopatrzenie na allegro za 31 PLN
Emulsja dostępna jest także o pojemności 200ml.

Moja opinia:
  • nie uczula
  • nie pozostawia na skórze tłustego filmu
  • nawilża i jednocześnie delikatnie natłuszcza - moje dziecko nie miało żadnych problemów z zaczerwienieniami w miejscu pomiedzy fałdkami
  • wydajna - na jedną kąpiel zużywamy 15ml (do opakowania dodana jest praktyczna miarka)
  • bardzo delikatny zapach
  • oleista konsystencja (po wlaniu do wanienki woda robi się mleczna)
  • nie trzeba spłukiwać
  • myję nią całego malucha, łacznie z główką

Nie stosuję do pielegnacji skóry żadnych balsamów ani olejków, ani szamponów - emulsa do kąpieli świetnie sobie radzi sama, także myślę, że warta jest każdej złotówki. Na pewno do szóstego miesiąca włącznie będzie u nas gościć. Potem zamierzam wypróbowac emulsje nieco tańsze, ale zalecane od 6. miesiąca życia.

MAŚĆ DO PUPY PRZY KAŻDYM PRZEWIJANIU:
1. Linomag zielony






Maść LINOMAG polecana jest do pielęgnacji skóry od pierwszych dni życia. Natłuszcza i nawilża skórę, zmniejszając jej suchość i złuszczanie, redukując wpływ niekorzystnych czynników zewnętrznych.Wielonasycone egzogenne kwasy tłuszczowe zawarte w preparacie normalizują funkcje skóry i przyspieszają jej regenerację.  Ja czytałam o niej troszkę w necie, ale tak naprawde w szpitalu, w którym rodziłam moglam ją przetestować i w sumie nie chcialam szukać czegoś nowego, skoro mam już produkt, który sełnia swoją rolę.
Wskazania do stosowania:
  • Wyprysk
  • Wyprzenia
  • Odparzenia
  • Stany nadmiernej suchości skóry
  • Łagodzenie objawów łuszczycy
Dostępne opakowania:  tuba 30 g
CENA: 7-9 PLN
Moja opinia:
  • dobra onsystencja - świetnie się nakłada i rozprowadza w porównaniu np z Sudocremem
  • idealnie chroni pupe - jak do tej pory zero problemów, ale używam jej przy każdym przewijaniu
  • ze względu na częste używanie tubeczka szybko się kończy, z kolei cena nie jest zawrotna
  • bezzapachowa, o żółtej barwie
  • jedyne zastrzeżenie to opakowanie: nie da się wycisnać zawartości tubki do końca szczególnie, gdy ma sie mokre lub już lekko tłuste ręce od pielegnacji pupy malucha (ja znalazłam rozwiązanie i 'przeciskam' maść do pudełeczka po wazelinie - aplikacja jest dużo wygodniejsza: wystarczy sięgnąć palcem bez angażowania drugiej ręki, która z reguły przy przewijaniu bywa bardzo potrzebna, aby zająć się maleństwem)


Jakie są Wasze topowe kosmetyki do pielęgnacji? 
Może ktoś ma zupełnie inne doświadczenia z emulsją i maścią, która zagościła w tym poście?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz