wtorek, 18 grudnia 2012

Rozstęp mięśnia prostego brzucha

Obiecałam napisać nieco więcej o rozstępie mięsnia prostego brzucha, którego nabawiłam się w tracie ciąży.
Jak już wspomniałam, odstawiłam zupełnie ćwiczenia standardowe na brzuch. Niestety, gdy mamy rozstęp mieśnia prostego, ćwiczenia takie jak brzuszki bardziej szkodzą niż pomagają. Z żalem rozstałam się ze Skalpelem Ewt Chodakowskiej, ale mam nadzieję, że uda mi się do niego kiedyś powrócić. Być może właśnie tymi ćwiczeniami sprawę powrotu do idealnie płaskiego brzucha hamowalam, a nawet pogarszałam.
Od prawie dwóch tygodni ćwiczę spiny i staram się nie forsować brzucha. Podnoszenie z leżania staram się wykonywać bazując na rękach, a przynajmniej odciążając dzieki nim mieśnie brzucha.
Generalnie robię dwa rodzaje ćwiczeń. Moj obecny dzienny target to min 100 spinów. Na początku robilam 1000, ale przede wszystkim po to, żeby zobaczyć, czy z tymi ćwiczeniami są jakieś efekty czy ich nie ma.
Efekty są, dlatego opisze moje ćwiczenia.

1.
Leżymy na plecach, ręce wzdłuż tułowia (ja czasem kłade jedną na brzuchu, żeby kontrolować czy nie pojawia się szpara pomiedzy mięśniami i czy mocno spinam brzuch), nogi ugięte w kolanach, stopy na podłodze. Brzuch staramy się mieć ciągle napięty. Wraz z wydechem lekko unosimy miednicę spinając maksymalnie brzuch i 'wpychając" go w stronę kręgosłupa. Oddech w tym ćwiczeniu jest ważny, jak również ważna jest dokładność.

2.
Klęk podparty (kolana i ręce na macie). Brzuch trzymamy ciągle napięty, plecy proste, głowa lekko zadarta. To jest pozycja na wdech. Przy wydechu opuszczamy głowę, robimy tzw. grzbiet kota i staramy się z wydechem ścisnąc mięśnie brzucha  i wcisnąć je w kręgosłup.

Co jeszcze polecam? Nosić pas brzuszny, bo on nie pozwoli nam na wywalenie brzucha. I jak tylko możemy to spinać brzuch. Z wydechem starać się przylejać brzuch do kręgosłupa. To wszystko pomaga. Moja szczelina pomiędzy płatami mięśni jest zdecydowanie węższa. Nadal jednak muszę ćwiczyć spiny. W pępku , tam gdzie było 79 cm jest już 75 cm (pomiar poranny, potem brzuszek nieco wywala). Rysunek z poprzednimi pomiarami wklejałam w poście http://jamamajuliana.blogspot.com/2012/11/w-walce-o-ksztaty.html.
Jeżeli to 75 cm zostanie mi na cały dzień i mięśnie zejdą się i wzmocnią na tyle, że obwód w pępku nie będzie mi rósł w ciagu dnia, to mogę spocząć na laurach :).

3 komentarze:

  1. Natrafilam na Twoj wpis. Mam ten sam problem. Rowniez odstawilam skalpel bo zamiast super efektow mam wiekszy brzuch.... Daj prosze znac jak wyszly Ci cwiczenia na spinanie. Pozdrawiam cieplo. Bea

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez mam ten problem i jestem załamana :( po ciąży mam wielki brzuch który nie znika do tego spinajac mięśnie mam na środku brzucha szpare wielka mogę tam palce wcisnąć. Jest tam bardzo miękko jakby wogole mięśni nie było za to są z boku :( musze się wziąść za ćwiczenia. Daj znać jak ci idzie i jakie efekty w jakim czasie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy cwiczenia jakie Pani robiła pomogły?

    OdpowiedzUsuń